Train the Dog in Front of You (Fenzi)

Brukeravatar
Helle
Sted: Vestfold
Rase: Working kelpie
Kontakt:

Legg innav Helle » 16. april 2018 kl. 11.48

Er det noen som har lest denne? Er den så god som de sier at den er?

https://www.thedogathlete.com/collections/books/products/train-the-dog-in-front-of-you

Bilde

"If you're training your dog for competition dog sports, then you want this book; it is radically different from anything else on the market. This book will help you understand your dog on the most fundamental level so that you can be a more effective trainer for YOUR dog. The one you have NOW. The one in front of you!

Rather than assuming that the basis of competition dog training is specific techniques or mechanical skills that can be applied to all dogs, this book starts with the assumption that teaching specific behaviors is not the challenge at all! The challenge is meeting the dog's individual needs through a customized training plan so that your dog can be successful in the competition ring. When this basic training plan is not created, then training will either progress painfully slowly or will fail altogether if you're dog doesn't happen to do well with the cookie cutter approach that you've probably already tried.

This purpose of this book is to help you understand who your dog is, so that you can apply training in a way that works for your dog, so that the training will "stick."

The dimensions that will be considered to create your customized training plan include an assessment of your dog's overall level of confidence, environmental vs. handler focus, degree of flexibility, underlying drive structure, amount of power, biddability and handler softness or hardness, and impulse control. This book will also consider your individual dog's use of movement within training and the quality of the dog and handler match.

This book is practical, realistic, easy to read and....radically different from all other dog training books on the market.

If you're struggling in your training class or you're not enjoying your training time with your dog, then you need to change something.

This book will help you to do that."
1 x

Brukeravatar
Anne
Sted: Sandnes
Rase: Japansk Spisshund
Kontakt:

Legg innav Anne » 16. april 2018 kl. 21.47

Å, den høres bra ut! Og utfra det du siterte, så er jeg helt enig. Man må trene utfra der hunden faktisk er, ikke der man ønsker den skal være.
0 x

Mari
Rase: bc

Legg innav Mari » 16. april 2018 kl. 22.05

Høyrest fin ut! Dette har eg trua på, må notere meg boka.
0 x

Brukeravatar
Lisa
Rase: Kelpietulling x 2

Legg innav Lisa » 16. april 2018 kl. 22.31

Jeg falt for fristelsen etter å ha sett mye skryt og kjøpte boka en stund siden. Bare lest en 10-15 sider så langt så klarer ikke å si så mye så langt.
0 x

Brukeravatar
Vigdis
Rase: Labrador

Legg innav Vigdis » 16. april 2018 kl. 22.33

Jeg har og vurdert å kjøpe boken, men blir litt sliten av henne på Facebook-gruppa til Fenzi så har vinglet litt. Følger tråden her og ser om noen har erfaringer :)
0 x

Brukeravatar
Helle
Kontakt:

Legg innav Helle » 16. april 2018 kl. 22.33

Lisa skrev:Jeg falt for fristelsen etter å ha sett mye skryt og kjøpte boka en stund siden. Bare lest en 10-15 sider så langt så klarer ikke å si så mye så langt.

Da har du i lekse å lese halve boka til i morgen :P
0 x

Brukeravatar
Hanne Mari
Rase: Eurasier og toller

Legg innav Hanne Mari » 17. april 2018 kl. 10.23

Det hørtes jo kjempebra ut! Det er jo for eksempel vidt forskjellige treningsmetoder som må til på våre hunder, det som motiverer Kuling til å prøve mer gjør Qaran skuffa og frustrert. Fikk lyst på den boka! :D
0 x

Brukeravatar
Lisa
Rase: Kelpietulling x 2

Legg innav Lisa » 20. april 2018 kl. 16.14

Da har jeg lest omtrent halvparten:
1. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt denne til en stor del av (konkurranse)hunde-Norge. Den hadde nok løst en hel del utfordringer.
2. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt denne sånn ca 4-5 år siden. Hadde gjort mye av det med Gneis MYE enklere.

Så langt har boken gått gjennom ulike typer hunder, eks low drive/high drive, handler focused vs environmental, secure vs cautious. Hun prater litt om de ulike typene, hva som kjennetegner dem og hva som lønner seg å legge fokuset på. Oversiktlig, lett å lese og veldig konkret. Jeg kan godt forstå hvorfor den har blitt så populær. For de litt mer erfarne så er det naturlig nok en hel del kjent, men definitivt ikke dum, altså.
3 x

Brukeravatar
Helle
Kontakt:

Legg innav Helle » 20. april 2018 kl. 16.24

Lisa skrev:Da har jeg lest omtrent halvparten:
1. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt denne til en stor del av (konkurranse)hunde-Norge. Den hadde nok løst en hel del utfordringer.
2. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt denne sånn ca 4-5 år siden. Hadde gjort mye av det med Gneis MYE enklere.

Så langt har boken gått gjennom ulike typer hunder, eks low drive/high drive, handler focused vs environmental, secure vs cautious. Hun prater litt om de ulike typene, hva som kjennetegner dem og hva som lønner seg å legge fokuset på. Oversiktlig, lett å lese og veldig konkret. Jeg kan godt forstå hvorfor den har blitt så populær. For de litt mer erfarne så er det naturlig nok en hel del kjent, men definitivt ikke dum, altså.

Så bra! Jeg har sett mange amerikanere skryte av den, men det er veldig kjekt å høre det fra en nordkvinne :D Den høres interessant ut å lese, kanskje spesielt for å se hvordan hun formidler stoffet på en forståelig måte, for det er åpenbart at hun har truffet mange med denne boken.

Er forresten litt enig med deg, Vigdis, at hun er en person man lett for litt nok av XD
0 x

Gå tilbake til «Litteraturtips og -omtaler»